SUBARU OUTBACK
bezpečnost
Připraven se vyhnout.
V Subaru jsme toho názoru, že nejlepší nehody jsou takové, ke kterým nikdy nedojde. Proto jsme zcela nový Outback vybavili systémem pohonu Symmetrical AWD, abychom zajistili mimořádnou kontrolu nad vozidlem prakticky za jakéhokoli počasí, a motorem SUBARU BOXER ke zvýšení stability díky nižšímu těžišti vozu. Stabilizační systém VDC společně s velkoryse dimenzovanými brzdami zase dává Outbacku sportovní reflexy, aby byl hbitější v situacích, kdy je zapotřebí se nebezpečí bleskově vyhnout.

Lepší výhled z vozu
Rám jsme upravili tak, abyste měli lepší výhled z vozu a mrtvé úhly se omezily na minimum. Rovněž jsme použili malá boční okénka u předního A-sloupku a vnější zpětná zrcátka na panelech předních dveří, abychom zredukovali přední mrtvý úhel a zlepšili výhled z vozu směrem vpřed.

Stabilizační systém (VDC)
Stabilizační systém VDC pomocí celé řady senzorů nepřetržitě sleduje a vyhodnocuje, zda vůz pokračuje ve správném směru dle pokynů řidiče. Dojde-li k prokluzu některého z kol nebo vůz ve vysoké rychlosti opustí očekávanou trajektorii jízdy, upraví se rozdělení točivého momentu systému AWD, výkon motoru a brzdná síla na každém z kol tak, aby vůz neztratil požadovaný směr.

Aktivní směrování točivého momentu
Funkce aktivního směrování točivého momentu při průjezdu zatáčkou přibrzďuje příslušné kolo a přivádí nižší hnací moment na vnitřní kola a naopak vyšší moment na kola vnější. Výsledkem je lepší ovladatelnost vozidla a přesnější průjezd ostrými zatáčkami. Ve spojení se stabilizačním systémem VDC pak tato funkce napomáhá vyhnout se rizikovým situacím a zajistit uklidňující pocit bezpečí za volantem.
Zaostřeno na bezpečnost.

Outback respektuje, jak cenný náklad veze, a proto dělá vše pro to, aby vás i vaše spolucestující ochránil pomocí kvalitních bezpečnostních systémů, kam patří mj. sedm airbagů SRS*, prstencové výztuže karoserie nebo speciálně rozvržená kabina pro zvýšení ochrany. Život nikdy není bez rizika, ale maximálně usilujeme o to, aby Outback spolehlivě ochránil to nejcennější.
Ochrana na prvním místě.
Outback byl navržen tak, aby ochránil řidiče, spolucestující i chodce, protože dobře víme, že potěšení z jízdy začíná u pocitu bezpečí. Právě tím se řídíme při navrhování vozů Subaru. Naše modely navíc používají speciální konstrukci k pohlcení nárazové energie a tlumení nárazu, abychom v případě nehody ochránili i chodce.

Pětihvězdičkové ohodnocení v nárazových testech Euro NCAP
Zcela nový Outback získal maximální pětihvězdičkové ohodnocení v posledním kole bezpečnostních testů organizace Euro NCAP (zkr. European New Car Assessment Program).

Prstencové výztuže karoserie
Prstencové výztuže karoserie zvyšují odolnost kabiny od střechy přes dveře a sloupky až po podlahu. Díky této konstrukci je nárazová energie v případě nehody odvedena mimo prostor pro cestující. Konstrukce zároveň přispívá k odlehčení a zpevnění podvozku, a tím samozřejmě i k vyšší míře ochrany

Speciálně rozvržená kabina pro zvýšení ochrany
Pokud jde o otázky bezpečnosti, všechny vozy Subaru překonávají běžně používané postupy. Motor SUBARU BOXER s převodovkou využívá speciální konstrukci zabraňující jeho proniknutí do prostoru kabiny s ohledem na lepší ochranu všech cestujících.

Sedadla, bezpečnostní pásy a airbagy SRS
Standardní součástí výbavy každého Outbacku jsou čelní airbagy SRS*, doplněné o přední boční a hlavové záclonové airbagy SRS* i kolenní airbag SRS*. Výškově nastavitelné bezpečnostní pásy pro přední cestující jsou vybaveny předpínači k bezpečnému přidržení pasažérů v případě nehody a omezovači zátěže, které zabraňují nadměrnému působení sil v oblasti hrudníku.